Charles Dickens: Karácsonyi ének

Mi is lehetne az első és legjobb olvasmány a karácsonyi hangolòdásra, mint Charles Dickens remekműve?! Eddig mindig a filmet vettem elő ebben az időszakban, azonban idén sikerült beszereznem a könyvet is, egy igazán gyönyörű kiadásban (Édesvíz, 1997).

Talán még iskolás koromban - ami bizony jò rég volt már - olvastam először, így ez most félig meddig újraolvasás volt, mert nem igazán emlékeztem már rá, még ha a film teljes mása is, azt reméltem, találok eltéréseket.

Szeretem Dickens stílusát, már több könyvét is élvezettel olvastam. Remekül fogalmaz, tökéletesen mutatja be a környezetet és a szereplőit egyaránt. A történetei olvastatják magukat, nem kell különösebb komcentráciò, könnyen fel lehet venni a fonalat mégis érthető, átélhető.

A karácsonyi ének egy igazán tanulságos kis mese. Megtanít minket Ebenezer Scrooge szemén át meglátni a valòdi értékeket és azokat megbecsülni. Három szellem látogatja meg, akik felajánlanak neki egy jobb életet, de vajon él-e a lehetőséggel?!
Vajon háttérbe tudja-e helyezni az anyagiakat a valòdi értékkel szemben?
Ezeket a kérdéseket akár önmagunknak is feltehetjük olvasás közben, s ha szemünk mellett a szívünkkel is olvasunk, mindre választ is kaphatunk. 

Ebben a gyönyörű kötetben helyett kapot még egy rendkívül értékes és érdekes történet is Dickens lehengerlő műveiből.
Úgy gondoltam, nem kezdek neki új bejegyzést, így a ròla szòlò gondolataimat is itt olvashatjátok.

Tücsök szòl a tűzhelyen

Ismét egy kedves - nem karácsonyi, mégis -, karácsonyi hangulatù történet az otthon melegéről, barátságròl, szeretetről, szerelemről. Méltán kapott helyet a kötetben a Karácsonyi ének mellett. Nagyon megkedveltem a szereplőket, főleg Tillyt, aki nem kevés derűs pillanatot okozott olvasás közben.
...és a drága Pötty...bármennyire is sok(k) volt néha, igazán szeretetre méltònak találtam hatalmas szívével.
A történet szinte csöpög a cukormáztòl, de ebben az időszakban kifejezetten jòl esik az ember lelkének. 

Mindkét történet remek hangulatot nyújtott a karácsonyi készülődés elkezdéséhez. Szívből ajánlom mindenkinek, aki szereti a klasszikusokat és egy kis melegségre, vidámságra, tanulságra vágyik ebben a csodálatos és varázslatos időszakban.

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nyereményjáték

A por könyve - Nyereményjáték

Csevegünk / Gábor József Leventével beszélgettem