Markus Zusak: A könyvtolvaj

Ismét itt volt az ideje, hogy egy világháborús regényt fogjak a kezembe.
Aki rendszeresen olvas, tudhatja már, hogy nagyon szeretem ezt a témát. De leginkább csak az olyanokat, ahol a II. világháború inkább díszlet, mint sem fő szál.

Ennél a könyvnél sincs ez másként.

Ismét igazán egyedi szemszögből láthatjuk az eseményeket. Nem más mesél nekünk, mint maga a Halál...

Liesel történetét mutatja be nekünk, aki egy igazán páratlan kislány. Fájdalmas események során kerül nevelőszülőkhöz, s a könyvekben talál önmagára.S ezzel már a szívembe is lopta magát.

Pár évvel ezelőtt láttam már a belőle készült filmet és nagyon megszerettem. :) S a könyvvel sem voltam most másként. Már az első oldalakkal eldöntöttem, hogy a kedvenceim közé sorolhatom. Remek az írásmód, könnyen magam elé tudtam képzelni a szereplőket, a környezetet, az érzés világot.

Az egyetlen, ami nem tetszett, a vége... Kicsit elkapkodottnak éreztem. Szívesen olvastam volna még, hogyan alakul Liesel további sorsa, hogyan bírkózik meg a további veszteségekkel, s hogyan találnak újra egymásra Max-szal.
Így maradt bennem néhány kérdőjel, de talán ez adja meg a varázsát...úgyalakítom magamban a folytatást, ahogyan szeretném. :)

Mindent összevetve ez a könyv egy igazi tanmese. Megtanít minket szeretni, együtt érezni, talpra állni a nehéz időkben. Megmutatja hol kezdődik az igazi barátság és hol ér véget.

Ha bárki úgy érzi, hogy valaha is megismerkedne Liesel történetével, csak 3 apró tanácsot adnék:
- Iktasd ki a külvilágot!
- Hagyd, hogy magával ragadjon!
- Készíts be rengeteg zsebkendőt!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nyereményjáték

A por könyve - Nyereményjáték

Csevegünk / Gábor József Leventével beszélgettem