Frank W. Abagnale - Stan Redding: Kapj el, ha tudsz

 Ha nem is példaértékű, de mindenképp lenyűgöző...!


Először a a film került a látóterembe, ami igazán jó volt. Látványos, fordulatos, izgalmas.
Aztán a férjem elmondta, hogy ő évekkel ezelőtt már olvasta könyvben is és hogy mennyire tetszett neki...
"Ó - gondoltam - ebből én sem maradhatok ki!"
Beszereztem hát, félretoltam a várólistás könyveimet és soron kívül előre engedtem :)

Frank egy kivételes észjárással megáldott (?) fiatalember. A talpraesettsége, kreativitása és találékonysága lenyűgöző. Kár, hogy nem legálisabb körülmények között kamatoztatta.
Bár, hatalmas karriert futott be így is :D

A személyisége nagyon megfogott, igazán kedvelhető karaktert faragott önmagából. (Meg hát melyik nő ne szeretné a rosszfiúkat? :D )
Amit viszont nagyon hiányoltam, hogy a könyvben jóval kevesebb szerep jut a nyomozónak, mint a filmben (akit Tom Hanks alakít és Istenem de jól csinálja).  Vele némileg színesebb és humorosabb volt a sztori...meg talán kerekebb is.

De... hogy a könyv is kapjon egy plusz pontot:
Nekem nagyon nagyon tetszett, ahogy betekintést engedett olyan részletekbe pl egy légitársaság, bank működésénél, amikre az embernek eszébe sem jutna rákérdezni, ha szakmabelivel találkozik.
Pl.: megtudhatjuk, hogyan működik egy légitársaságnál a dolgozók ellátása munkaruhával. Hogyan működnek a fizetési illetve személyi csekkek és milyen részekből állnak össze. Hogy a bankok mit vesznek figyelembe egy-egy átutalásnál és hol hibázhatnak...
Na persze, azóta már sok-sok év eltelt, a rendszerek modernizálódtak, de biztosan maradt még nyoma egy-két eljárásnak.

Akár a filmet, akár a könyvet nézem, Frank élete mindenképp igazán kalandos volt, ha nem is példaértékű. Viszont a börtönökben eltöltött időben nagyon sajnáltam. Nem éreztem mindent igazságosnak.

Megszerettem a könyvet és biztosan újra fogom még olvasni :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nyereményjáték

A por könyve - Nyereményjáték

Csevegünk / Gábor József Leventével beszélgettem