Bubumaczkò Book Tag-je

Először is köszönöm Bubumaczkónak, hogy létrehozta ezt a remek kérdésekből álló Book Tag-et és lehetőséget adott a kitöltésére.
Mikor rátaláltam, szinte késztetést éreztem, hogy megválaszolhassam őket! Vágjunk is bele! :)
Mi volt a fő motivációd a blogolásra?
Azt hiszem, a férjem. :) Régóta játszottam már a gondolattal, hogy kellene valami hobbi az olvasás mellett, ami szorosan kapcsolódik hozzá, mégis ad valami pluszt. Így jött a könyves bolg írásának ötlete, de ha férjem nem bíztat, talán sosem vágok bele. 
Milyen tanácsot adnál a kezdő blogger énednek?
A kezdő énem a jelenlegi énem :D De folyton azzal bíztatom magam, hogy "Merj megszólalni, merj próbálkozni, csak így lehetsz egyre jobb!"
Az életben mennyire vagy kritikus és elemző alkat?
Kritikus? Nagyon. Elemző? Nem igazán. Mindig van véleményem, de még nem tanultam meg igazán a dolgok mögé látni. De úgy érzem, a blogírással ha lassan is, de jó úton haladok.
Van kialakult szertartásod olvasáshoz, blogíráshoz?
Olvasni általában éjjel szoktam, ágyba bújva, kellemes félhomályban, mikor senki sem zavarhat. :)
Blogíráshoz asztalhoz költözöm, egy bögre teával/kávéval/borral, és komplett kis irodát rendezek be magam körül, akár Carrie Bradshaw. :D
Hogy állsz a recenziókkal?
Recenziók írására még alkalmatlan vagyok :D Erre térjünk vissza néhány év múlva! :)
Mi volt ez első könyv, amit elolvastál?
Ez attól függ, honnan számoljuk. Ha a kötelezőktől, akkor az Ablakzsiráf :D Ha önként és dalolva, akkor Charlotte Bronte: Jane Eyre. Imádtam. Olyannyira, hogy 17 évesen angoltanárnőm unszolására eredeti nyelven is nekifutottam. 8 hónapomba telt első körben, másodszorra már 3 hét alatt végeztem vele.
Ha választanod kéne, melyik mai könyvet tennéd egy időkapszulába? Melyik könyv lehet releváns a későbbi korok embereinek is?
Nem könnyű kérdés....szívem szerint az eddig birtokomban lévő összeset. Nincs olyan könyv, amiből ne tanultam volna meg valamit, ami ne adott volna valami pluszt, műfajtól függetlenül. De ha csak egyetlen egyre lenne kapacitás, akkor az Antoine de Saint-Exupery Kishercege lenne. Bár neki nincs szüksége időkapszulára a fennmaradáshoz :)
Van olyan könyv, ami megváltoztatta valamilyen módon a gondolkodásod, ezáltal az életed?
Philip Pullmann Az Úr sötét anyagai trilógiája ha az életemet nem is, de a valláshoz, sokkal inkább az egyházhoz való hozzáállásomat változtatta meg. Bár istenfélő ember vagyok, valahogy mégis kissé egyet kell értenem a nézeteivel.
Melyik könyvbéli szereplővel tudsz leginkább azonosulni?
Hermione (Harry Potter). Gyerekkoromban én is épp ilyen stréber könyvtárfüggő voltam. Aki tisztelte a szüleit, mégis minden lehetőséget megragadott, hogy kalandba (vagy inkább bajba) keveredhessen. :D
Ha az életedről könyv készülne, szerinted ki írná?
A gyerekkoromat mindenképpen Szabó Magda. Az elmúlt 14 évet (mióta ismerem a férjemet) Nicholas Sparks kezeibe adnám. :)
Melyik a legfurcsább könyv, amit valaha olvastál?
Tinédzser  koromból rémlik egy könyv, aminek már nem emlékszem a címére. Csak azt tudom, hogy szinte szorongtam az olvasása közben. Soha még annyi fájdalmat nem láttam összepréselve pár száz oldalon. De kitartottam és kiolvastam....hónapokig nyomot hagyott bennem. Sokszor eszembe jut, érdemes lenne-e felkutatni és fenőtt fejjel elolvasni újra? Hátha most más szemmel látnám...
Melyik kötethez kötődik egy számodra kedves emlék?
Nicholas Sparks: Szerelmünk lapjai. Végig kísérte férjemmel való kapcsolatunkat, s még az esküvőnkön is jelen volt idézetek formájában. :)
A múltból vagy jelenből vagy akár egy könyvből kit látnál legszívesebben a könyvklubbodban?
Egyértelműen Hermione! :D Azt hiszem, rengeteg közös témánk lenne! :)
Mi lenne a patrónusod?
Haha...micsoda véletlen, hogy a pottermore szerint vidra :D ...és kinek még? Hermionénak! Tényleg sokban hasonlítunk. Kivéve, hogy engem a Teszlek süveg a Mardekárba rakott :D Visszatérve, én jobb szerettem volna valami erősebb, tekintélyt parancsolóbb állatot...de elfogadtam és megszerettem a vidrát. :)
Ha nektek is van kedvetek megválaszolni ezeket a szuper kérdéseket, a forrást az alábbi linken megtaláljátok! Köszönet érte még egyszer Bubumaczkónak! :)

Forrás:

http://www.bubumaczkokuckoja.hu/l/boobook-tag/ 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nyereményjáték

A por könyve - Nyereményjáték

Csevegünk / Gábor József Leventével beszélgettem